04/02/2025
Finalisti Best Fashion Talent v Alain Delon: Keď skúsenosti formujú budúcnosť módy
V módě nestačí jen talent a kreativita – důležité jsou také zkušenosti, strategie a schopnost propojit design s realitou trhu. Mladí designéři, finalisté soutěže Best Fashion Talent , kterou pořádá Slovak Fashion Council , měli možnost nahlédnout do zákulisí značky Alain Delon . Na dva dny se ocitli v epicentru promyšleného designu, precizní výroby a udržitelné identity. Pojďte se podívat, jak to na workshopu vypadalo.

Móda s charakterem

Alain Delon je synonymem sofistikované pánské módy. Již více než 25 let jsme součástí evropského trhu a nabízíme precizně zpracované kousky od elegantních obleků, košil a kabátů až po ležérní kousky pro moderního muže . Filozofií naší značky je spojovat řemeslnou preciznost s nadčasovým designem – ne jako nostalgii za minulostí, ale jako vědomou volbu trvanlivosti a kvality. Už léta spolupracujeme s organizující posilující slovenský módní ekosystém Slovak Fashion Council. A jsme rádi, že pro mladé designéry z jejich područí můžeme být cenným příkladem toho, že v módě se úspěch nerodí ze dne na den. Naopak, stojí na strategických rozhodnutích, na odvaze experimentovat, ale také na pochopení konzistentnosti značky a jejího dialogu se zákazníkem. Richard Wohlstein, COO Alain Delon , vidí v propojování generací velký smysl:
Bylo skvělé strávit čas s mladými talenty, kteří byli inspirující i pro nás. Věříme, že takové projekty podporují kreativitu, spolupráci a růst nové generace profesionálů a zároveň posouvají i naši značku vpřed.

Za kulisami módního domu

Workshop finalistům poskytl prostor prozkoumat procesy, které definují existenci módní značky – od designu, přes výběr materiálů, až po ekonomické strategie a marketing. Nebyl to jen exkurz, ale interaktivní dialog. Ján Smatana, hlavní designér Alain Delon , vnímal přítomnost finalistů jako osvěžení:
Jejich pohled na módu byl inspirativní. Nápaditost střihů a výběr materiálů ukazují schopnost inovovat v rámci omezených možností. Předávat zkušenosti je důležité, stejně jako být otevřen novým perspektivám.
Finalisté odcházeli s novým pohledem na módní byznys, který zahrnuje mnohem víc než jen tvůrčí proces. Tomáš Maliňák si nejvíce cenil ochoty týmu podělit se o své know-how:
Nejvíce mě zaujala otevřenost a soudržnost týmu. Vidět, jak značka přemýšlí o svém zákazníkovi a jak funguje na různých úrovních, mi přineslo nový pohled na vlastní práci.
Pro Rudka Šťastného byl fascinující způsob, jakým značka komunikuje přes žurnál – sofistikovanou formu marketingu, která nekřičí, ale zve k dialogu:

Je to velice příjemná a autentická forma, která zákazníka motivuje navštívit provoz nebo e-shop. Nenásilné budování značky skrze zajímavé informace a propojení se světem módy dává mnohem větší smysl než agresivní reklama.

Designérské duo GONOE ocenilo pohled na propojení kreativy s obchodem:

Nejvíce nás zaujalo, jak značka funguje jako celek – od prvotních návrhů přes produkci až po ekonomické faktory a marketing. Vidět tým, který pracuje více než 30 let se stejnou vášní, bylo inspirující.

Chápeme svého zákazníka

My v Alain Delon se dlouhá léta snažíme o konzistentnost. Důležité pro nás je vnímat zákazníka, reflektovat jeho potřeby a zároveň mu ukazovat nové perspektivy. Finalisté viděli a slyšeli, že se neřídíme rychlými trendy, ale budujeme dlouhodobý vztah s klientem , čímž vytváříme stabilní komunitu kolem značky. Tato strategie je obzvláště důležitá v kontextu dnešního prosyceného trhu, kde se mnohé značky snaží přežít jen přes neustálou produkci nových kolekcí. Udržitelnost u nás není marketingový pojem, ale přístup k řemeslu. Jak zhodnotil Rudko Šťastný :
Workshop byl povzbudivý – o tom, jak se nevzdávat, postupovat a zkoušet nové věci, i když se člověk setká se zklamáním nebo odmítnutím.

Co bude dál?

Finalisté Best Fashion Talent pokračují v mentoringovém programu, který jim poskytuje prostor pochopit módu nejen jako tvůrčí disciplínu, ale také jako systém s propojeními, které určují její existenci. Workshop se uskutečnil ve spolupráci se Slovak Fashion Council , který dlouhodobě podporuje mladé designérské talenty a rozvoj slovenské módy. Více o jejich aktivitách naleznete na www.slovakfashioncouncil.sk .

04/02/2025