Když jsme se setkali s pány z MMG Freedom Barbers poprvé, byli jsme zvědaví, jak chtějí vdechnout něčemu tak tradičnímu, jako je pánské holičství, punc nového a nevídaného. Díky budování komunity kolem svého staroměstského holičství však zažívá toto tradiční řemeslo v našich končinách renesanci.
Vidina místa pro pány, kam se nepřijdou jen ostříhat, ale i popovídat, zabavit či jen tak si vypít, zní sice jako marketingové klišé plné prázdných slibů. Vejděte však do MMG Barbershopu a najednou se před vámi otevře přesně tento svět, holičství jakoby vytržené z amerického filmu. Nejde však o retro s naškrobenými košilemi a jazzovou hudbou dvacátých let. MMG Freedom Barbers si vytvořili svoji vlastní identitu a našli místo pro tradiční pánské holičství v moderním světě. Atmosféru uprostřed metropole dotáhli pánové z MMG k dokonalosti a je čas udělat krok vpřed.
Po dvou letech fungování majitelé MMG Barbers, Maroš a Martin, přemýšleli, jak dál.
"Rádi děláme věci, které nejsou až tak předvídatelné. Mnoho lidí očekávalo, že otevřeme další pobočku než přes kopirák. Ideální někde v nákupním centru nebo v Ružinově."
„Ti nejlepší holiči v LA se během týdne zdržují v centru města Downtown a jeden den v týdnu stříhají v Hollywoodu,“ uvádí jeden z majitelů Maroš. „Udělali jsme si tedy z Koliby tak malý Hollywood,” dodává.
Pokud si mnozí myslí, že Koliba je jen nová lokalita MMG frančízy, nemůže být dál od pravdy. Je to úplně jiné holičství než to na Náměstí 1. května.
Jít se dát ostříhat a zároveň si sednout v klidu za bar či mít možnost se osprchovat – to jsou výhody, které jsou k dispozici každému návštěvníkovi Private Barbers.
"Služba je delší, trvá hodinu a půl, převládá zde komorní atmosféra. Zároveň má zákazník nejen větší klid, ale také komfort parkování a většího soukromí. Pokud chce klient pokračovat po ostříhání v plné síle dále ve svém pracovním dni, má u nás k dispozici sprchu s čistým prádlem."
Pohled na to, zda je jeden barbershop lepší než druhý, je však podle Marošových slov nesprávný.
Všichni víme, že nábytek, křesla či tapety lze snadno replikovat. Avšak atmosféra jako něco nehmatatelného se váže na místo, čas, prostor, ve kterém se nacházíme, a úspěšně ji probírat často vyžaduje nadlidský výkon. Právě proto kluci přinesli něco nového. Něco s vlastní identitou.
„Někteří pánové mají rádi holičství plné vřavy, ruchu a někteří si naopak chtějí dopřát trochu klidu,” popisují barbeři atmosféru barbershopu na Kolibě. Holičství je určeno klientům, kteří si chtějí odpočinout od rušného města a užít si klidné chvíle o samotě. Jsou zde jen čtyři křesla, o kvalitu služeb se starají holiči, kteří přišli právě z provozu z centra.
Každému vyhovuje něco jiného. Někdo má řadu ruch města, chce právě zažít prostředí městského barbershopu. Jsou ale také zákazníci, kteří chtějí mít klid, dát si vedle stříhání pivo nebo whisky.\"Nakonec, původně byl provoz zřizován jako nová alternativa pro naše stálé klienty. Objevují se však neustále i noví zákazníci, obyvatelé z Koliby, kteří najednou nemusí cestovat do města za kvalitním střihem. A pro ty, kteří přijíždějí za námi právě z města, to je i pěkný výlet. Nikdy není na škodu odejít zážitku,” dodává na závěr.