Výjimeční lidé jsou v různých sférách. Nejčastěji je hledáme mezi hudebníky, výtvarníky, umělci či úspěšnými obchodníky.
Když však člověk hledá, zjistí, že se zapomněl dívat vedle sebe. A tak často postřehne až později, že výjimeční lidé jsou docela blízko.Právě proto jsme v Žurnálu Alain Delon tentokrát zamířili do vlastních řad. Rádi bychom vám představili muže, který už více než patnáct let dává tvář naší značce. Výjimečný člověk, který zůstává nejraději v pozadí. Kreativní ředitel značky Alain Delon, Ján Smatana.
Kvůli rozhovoru jsme nemuseli jít daleko. Sedíme v obyčejné bratislavské kanceláři, ve které běží život svým obvyklým rychlým tempem. Pan Smatana, přesně tak jak ho známe, se svým typickým šálkem espressa v ruce, s námi v zasedačce debatuje na různá témata. Je jedním z málo Slováků, kteří v našich končinách pracují v čele designérského týmu velké značky a přesto z něj sálá přístupnost a otevřenost.
Při vytváření designu nemůžete myslet pouze na skicu na papíře. Krásný návrh může být ve skutečnosti nepoužitelný, nevidíte-li již v začátcích užitné vlastnosti hotového výrobku.
Odbornost v oblasti výroby a vlastnosti materiálů má pan Smatana vžitou v krvi. Dovednosti, které jsou obyčejně spojovány s technologickým průmyslem a ne s módní tvorbou. "Už při kreslení máme v hlavě, jak se bude daný kus oblečení chovat při každodenním nošení. Bude ho mít na sobě člověk, který dennodenně sedí v autě nebo tráví čas naopak venku? Toto všechno jsou otázky, které musíme mít zodpovězeny před tím, než začneme tvořit daný výrobek."
Naše mluvení se logicky postupně ubírá směrem k inspiraci. Klišé téma při každém rozhovoru s kreativcem.
Chybou by však bylo myslet si, že inovace a kreativita je u pana Smatanu druhořadá. "Neustále je třeba zkoušet posouvat hranice tvorby a riskovat. Každý kus musí být něčím zajímavý, a proto se snažíme vkládat nové prvky i do tradičních modelů. Stále častěji přicházíme is extravagantnějšími kusy a mnoho lidí se jimi inspiruje a vytváří si šatník kolem nich."
Smart casual styl mám velmi rád pro jeho jednoduchost. V oblečení se musíte cítit příjemně, o to se snažíme při návrzích našich věcí a je samozřejmé, že totéž od oblečení vyžaduji i já.Vřava kanceláře náš rozhovor místy přehlušuje a konec rozhovoru rázem jemně naznačuje kolega pana Smatanu, který na něj mívá ze dveří. V módním byznysu plyne čas rok dopředu a příprava na sezónu podzim – zima právě vrcholí. Nahlédli jsme do ní a slibujeme, že se máte na co těšit. Jak vznikají kolekce Alain Delon se dočtete v našem příštím článku.