05/08/2019
Automobilový fotograf Daniel Minárik: Pri Ferrari F40 mám zimomriavky
Dnes na slovenských ulicích můžete potkat spoustu čtyřkolových ikon. Nemusíte moc pátrat, abyste za den viděli alespoň jedno Porsche, a pokud se poštěstí, natrefíte ve správný čas na správném místě i na Ferrari. Jsou však i taková auta, která drtivá většina z nás bohužel zahlédne jen v hloubkách našich snů. „Crème de la Crème“ automobilového průmyslu jako Pagani Zonda či Lancia Stratos totiž většinou tiše spí pod tenkými dekami za tlustými stěnami garáží v soukromých sbírkách a na světlo světa vycházejí sporadičtěji než zatmění slunce. O to víc se těšíme, pokud se díky Instagramu či Youtube můžeme alespoň virtuálně dotknout těchto legend. A právě dokonalé fotografie či videa, která přinášejí k nám domů ikony jako Ferrari F40, často vznikají blíže, než byste předpokládali. Zde je příběh Slováka, před jehož objektivem stálo už téměř všechno. Přestože Daniel Minárik má jen něco přes dvacet, létá díky své práci po celém světě. Na naše rychlé setkání přibíhá přímo z letiště, kde před pár minutami přistál po návratu z Bologně. Co dělal v Boloni? Fotil pro Maserati... Běžný den v jeho životě.

Pokud jsme vás v prvních řádcích ještě nepřesvědčili, stačí na pár vteřin zabloudit na jeho Instagramový profil (a nevynechejte ani zvýrazněné příběhy, kde je obsahu ještě více než ve feedu), abyste zjistili, že je kalibr světového formátu. Nedokazuje to jen jeho dokonalá práce s fotografií, ale také auta, která točí a fotí. Ferrari 250 GTO, kterých na světě není ani čtyřicet, Mercedes CLK GTR (těch je přesně třicet) či Porsche 911 GT1 (dvacet dva), všechny jsou tam. Ne zaparkované v muzeu, ale na alpských průsmycích či dolinách u jezera. Ve svém přirozeném prostředí. \"Pro mě byla auta už od malička TOP, pokud prošlo kolem mě něco červené, hned mi \"škubalo krkem\" a už od třinácti jsem se začal věnovat fotografii. Fotil jsem různé věci: zemi, oslavy, a pak v \"prváku\" na výšce jsem náhodou poznal jednoho kluka, který byl automotive fotograf. Začal jsem s ním chodit na focení, pomáhal mu, až jsem se dostal do místní komunity na Slovensku.”
Vždy jsem však měl ambici jít i do zahraničí, začalo to však docela náhodně.
\"Mého kamaráda, kterého jsem zmiňoval, zavolal známý Peter na Cars and Coffee do Brescie (Setkání majitelů vzácných automobilů, pozn. Red.). Vybrali jsme se na otočku, v noci tam a ve stejný den zpět. Procházeli jsme přes Cortinu d'Ampezzo v Dolomitech a uvědomili jsme si, že @powerslidelover ). Petrovi napadlo, jestli mu nezkusíme jen tak přes Instagram napsat, že bychom rádi za ním vyběhli. Sice jsme si mysleli, že to, aby člověku odepsal někdo ze stotisícového účtu, je bez šance, i tak jsme si sedli v Cortině na pizzu. Uplynula půlhodina, hodina, a najednou přišla odpověď: „Jasně, proč ne?“ Dal nám seznam aut, mezi nimi Ferrari F40, F50, Lamborghini Aventador SV, ať si vybereme, na kterém má přijít. "Nejprve nevěříš tomu, že by někdo jen tak na podobném autě přišel za tebou, když tě navíc ani nezná. Přitom jsme věděli, že málokoho si pouští k sobě. Udělali jsme s ním narychlo video s F40kou, šli jsme serpentinami k jednomu jezeru, kde jsem ho natočil, jak šel téměř každou. se to táhne.” Přátelství se světoznámým powerslideloverem a Danielem trvá dodnes a tradičně fotí a natáčí na videa jeho superexotickou kolekci. Jeho video s Ferrari F50 a LaFerrari Aperta jsou legendární, a nedávno dokonce spolu fotili druhý Ford GT v Itálii, která byla doručena právě jemu. Ten první šel jistému panu Horaciovi Paganimu. Kromě již zmiňovaného powerslidelovera však Daniel pracuje is obrovskou hvězdou Instagramu Tomem Claerenem ( @tomclaeren ).
Podívejte se na tento příspěvek na Instagramu

Seeing this during the sunrise, well that was a magic moment! #ferrari #250gto #concorso #daybyme

Příspěvek, který sdílí Daniel Minárik (@minarikd),

"Tom je pro mě obrovskou inspirací, protože to, co dá každé jedné produkci, aby bylo všechno dokonalé, je neuvěřitelné. Když si ho podíváte na Instragramu, pochopíte, proč je to pro mě influencer v pravém slova smyslu. Zažívám s ním však i spoustu neuvěřitelných věcí. Top bylo, když jsme se spolu vy. letních gumách na zasněžené silnici tlačili auto tak, že jsem musel být nohama opřen o bariéru (smích).” Švýcarsko či Itálie však nejsou jediné destinace, kam se Daniel s foťákem vybral. Dveře se mu otevírají i mimo náš kontinent.

\"Evropa je určitě bomba, Švýcarsko, Rakousko, to jsou mé země. Velmi rád bych se však vrátil do Ameriky. Je to velká změna oproti našemu životnímu stylu. Zažil jsem zde dokonce i svůj největší řidičský zážitek, když jsem na pobřeží řídil moje úplně první Porsche, a právě hned na první to byla červená 95. vám u nás člověk dovolil řídit své auto, avšak v Americe to bylo úplně jiné. V našich končinách se majitelé extrémně bojí o své poklady, Američan ti naopak hodí klíče a jeď.” Danielův Instagram je co fotka to exotičtější auto, jaké však preferuje on? \"V minulosti to byly pouze moderní, ale čím více jsem měl možnost přiblížit se ke klasice a řídit ji, upřednostňuji klasiku. Už od malička jsem zarytý "ferrarista", ale odkdy jsem začal objevovat Porsche, je to pro mě velký zážitek. Ale zase F40 je pro mě absolutní ikona. Je to neuvěřitelný zážitek stát u ní a nebodaj ještě se v ní i vést. Srdce ti buší, máš husí kůži, chlupy ti stojí. Potom podíváš do „zpětáku“, vidíš to křídlo s nápisem F40... Zkrátka, nepopsatelné.”
Podívejte se na tento příspěvek na Instagramu

GRUPPE B. @drivecoffee #959 #Porsche #Porschemoment #daybyme

Příspěvek, který sdílí Daniel Minárik (@minarikd),

Není to ovšem všechno jen med lízat a vozit se na těch nejdokonalejších autech planety. Soustavné cestování, které by mohlo být únavné, však není něco, co by Daniel příliš řešil. A plány do budoucna? \"Kamarádi se smějí, že není dne, abych někam necestoval. Teď je to deset letů jen za červenec, asi každý druhý týden jsem pryč. Nezamýšlím se však nad tím, co bude, řeším, co je teď, co bude zítra. Nevím, jestli bych chtěl ještě ve čtyřicítce běhat s kamerou, ale uvidíme. Foto a video: Daniel Minárik
05/08/2019